Sunday, June 2, 2013

Om støtte / About support

Det viktigste for meg er å bli støttet gjennom bønn og oppmuntring, men det er også en økonomisk side ved dette året. Som du kan se til høyre på bloggen min, er det et stort bilde der det står "Donate to my Mission Year". Å være med på Mission Year er ikke gratis, og jeg har dessverre ikke nok penger til å dekke alt selv. Derfor håper jeg at flere kan støtte meg økonomisk!

Mission Year sier det slik i sitt generelle infobrev:

During his time at Mission Year, his expenses, which include rent, utilities, food, public transportation, monthly living expense for personal items, and health insurance will be provided through Mission Year, but financially backed by his home church and personal networks in Norway.  More clearly, Fredrik’s home church and personal networks in Norway are responsible for covering all his costs, which total to $12,000 for his 11 month term.  Fredrik will not be paid by Mission Year during his period of stay within the United States.  


Altså: I løpet av året skal hver deltager i Mission Year samle inn til sammen 12.000 dollar, det vil si rundt 70.000 norske kroner. Dette skal dekke opphold, mat og mye mer (du skjønner kanskje at det blir et noe sparsommelig år...) I tillegg kommer reise til og fra USA. Jeg har spart noe penger fra jobbing dette året, og håper å spare noe til, men mye av dette vil gå til reising. Derfor vil jeg frimodig be om at dere, mine venner, min familie og mine bekjente, kan støtte meg økonomisk.

Hvor mye trenger jeg?
Jeg har allerede søkt om støtte fra menigheten min, Oslo 1. Baptistkirke. De har bestemt seg for å dekke halvparten av kostnadene mine, noe jeg er veldig takknemlig for! I tillegg har Ung Baptist valgt å støtte meg med 15.000,-, noe jeg også setter stor pris på. Det betyr at jeg trenger å samle inn ca 20.000,- iløpet av året. Så hvis f.eks. en person gir 100,- i måneden fra september i år til juli neste år, altså 1000,- på et år, vil jeg ha nådd målet mitt hvis 20 personer gjør dette!

Hvordan kan det gjøres?
1) Gå inn på denne siden: https://missionyear.thankyou4caring.org/fredrikkrunenes (eller trykk på bildet til høyre)
2) Velg beløp du ønsker å gi
3) Velg om beløpet er engangs eller fast, hvordan du skal gi og fyll ut hvem som gir.
4) Under country, velg "Norway" (ikke Norge). Under state, velg "N/A". Hvis telefonnummeret ikke blir godkjent, prøv 47dittnummer (uten + eller 00).
5) Tusen takk!
(Hvis det vil være aktuelt i betalingsprosessen å presisere hva det går til, har hver deltaker sin egen giver-id. Min ID er 13-9045)

Hvorfor skal du gi?
Noen vil kanskje bidra med økonomisk støtte fordi de ønsker å støtte meg i denne reisen. Andre vil støtte fordi de da er med og støtter gode og viktige sosiale arbeid i vanskeligstilte bydeler i USA. Andre igjen vil støtte fordi Mission Year er med og forkynner og praktiserer Jesu kjærlighet. Andre igjen kan ha andre grunner for å støtte meg - og alle de nevnte grunnene (og mange ikke-nevnte) er noe som stemmer og som jeg kjenner meg igjen i. Om du er kristen eller ikke kristen, om du er ung eller gammel, om du er rik eller fattig - alle kan være med å bidra til noe sånt. Så er jeg veldig takknemlig til dere som finner at dere har lyst og mulighet til å støtte meg og Mission Years arbeid.

Hvordan fungerer det?
Gaven din går til Mission Year, som fordeler det ut på det arbeidet som gjøres dette året. Mission Year er en non-profit organisasjon. Mission Year sier det selv slik:

Mission Year is a registered 501 (c) 3 organization with the IRS and as such all gifts are considered tax deductible to the fullest extent of the law. Mission Year is audited annually and has been an accredited ECFA member since June 18th, 2001. 
All gifts given toward a team member must include that team member’s fund ID # on the memo line of the check (or noted alongside credit card information). This fund ID # should be provided by the Team Member and the check cannot include the team member’s name (this can jeopardize tax deductibility of the gift). All gifts are considered unrestricted and to the largest extent possible will be directed toward your personal ministry. Upon receipt of a gift, a receipt will be generated within 30 days and sent via mail to your supporter. This will indicate the name, amount, and will also include a response envelope should your supporter decide to continue giving monthly. If your supporter is signed up for automatic monthly giving – the initial gift will be receipted, however, subsequent monthly gifts will not be receipted. Following the end of the calendar year, all supporters - monthly or one-time - will receive a year-end giving statement. 

Mission Year accepts credit card donations (Visa/MasterCard), checks (with automatic EFT debiting available), money orders and stock contributions. We encourage cash gifts to be sent as a money order. Any questions regarding financial support can be directed to our development office. 

Spør hvis det er noen ting dere lurer på. Og igjen, takk for støtten!

No comments:

Post a Comment