Sunday, June 2, 2013

Om Fredrik / About Fredrik

Hvem er jeg? Jeg er en 25 år gammel mann født og oppvokst i Stavanger, som har bodd i Oslo i snart 7 år, en by jeg har blitt veldig glad i. Jeg er stolt bidragsyter til og medlem av SuperTorsdag og Oslo 1. Baptistkirke, kirka mi. Sommeren 2012 fullførte jeg min utdannelse som barnevernpedagog, og har det siste året jobbet i en barneverntjeneste rett utfor Oslo, en jobb jeg har trivdes godt og har lært mye i. Jeg er del av en herlig familie, og har de beste venner en kan ønske seg. Men først og fremst er jeg Guds barn og en Jesu etterfølger.

Jeg tror på en levende Gud for alle mennesker, en Gud som elsker oss, en Gud som er med oss både når vi har det bra og kjipt. Jeg tror på at Jesus, Guds Sønn, døde og sto opp for oss, slik at vi kunne være med Gud både her på jorden og i himmelen. Og jeg tror at alle som tror på Jesus blir frelst, at han har tatt plass inne i hjertet mitt, og at hans Ånd, Den Hellig Ånd, talsmannen, er med meg overalt jeg går. Hvorfor skriver jeg dette? Både fordi dette er min tro, men også fordi det sier noe om bakgrunnen for hvorfor jeg ønsker å gjøre Mission Year.

Så hvorfor gjør jeg dette? Jeg har vært gjennom et år som har vært annerledes, både når det gjelder tilpasning til en jobbhverdag og at personlige forhold har endret seg. Jeg har iløpet av vinteren og våren på ny blitt mer klar over hva som er viktigst i livet mitt, og at jeg ønsker at livet mitt i større grad skal dreie seg rundt dette. Og det er at Jesus er min frelser og venn, og jeg ønsker å tjene i Hans Rike med alt jeg er og har. Og via ulike veier oppdaget jeg Mission Year, som med sitt motto "elsk Gud - elsk mennesker" virkelig traff meg. Jeg har valgt å reise til USA gjennom Mission Year for å reise på en slags oppdagelsesreise med Gud, for å få nye erfaringer og historier (jeg er veldig glad i historier...). Og jeg reiser for sette meg selv i en situasjon der jeg er helt avhengig av at Gud er med meg og hjelper meg. Jeg gleder meg!

In English:
I am a 25 year old norwegian guy, born and raised in Stavanger but have been living in Oslo for almost 7 years, a city I have learned to love. I am a proud member and contributor to my church and the youth work there. The summer of 2012 I finished my Bachelor of Child Care and Welfare, and I have worked in the Child Protection System just outside of Oslo for the last year, a job that I have enjoyed and learned a lot from. I am a part of a wonderful family, and I have the best friends anyone could want. But first and foremost I am one of Gods children, and a disciple of Jesus.

So why am I doing Mission Year? I've been through a year that have been quite different, both regarding adjustment to a everyday life as a working man, and that I had changes in different sorts of personal relationships. During the winter and spring I have had a renewed sense of what is most important in my life, and that I want that my life in a bigger sense should evolve around this. And the most important in my life is that Jesus is my savior and friend, and I want to serve in His Kingdom with all I have and all I am. Via different paths I discovered Mission Year, which with its motto "love God - love people" really found me. I have chosen to travel to the USA through Mission Year to embark on a kind of adventure with God, to get new experiences and new stories (I love stories...). And I travel because I want to put myself in a situation where I am completely dependent on Gods presence and help. I'm looking forward to it!

Guds Fred
- Fredrik

No comments:

Post a Comment